Luis Angel Guzman Garcia

Home / Professors / Profesores / Luis Angel Guzman Garcia
Luis Angel Guzman Garcia

Luis Angel Guzman Garcia

Ph.D. en Sistemas de Ingeniería Civil, Planificación de Transporte Urbano

la.guzman @uniandes.edu.co

Profesor Asociado

Office: ML650

Extension: 1847

Profile
Courses
Products
Degrees
Projects

Profile

Recent Courses

  • 2021
    • PROYECTO DE GRADO ING. CIVIL

      First period
      Bachelor Level

      ANAL. SISTEMAS DE TRANSPORTE

      First period
      Master Level

Recent Products

Guzman Luis A.. (2021)
Density-oriented public transport corridors: Decoding their influence on BRT ridership at station-level and time-slot in Bogotá
Cities (ISSN 0264-2751)
Article
Guzman Luis A.. (2020)
A cellular automata-based land-use model as an integrated spatial decision support system for urban planning in developing cities: The case of the Bogotá region
Land Use Policy (ISSN 0264-8377)
Article

Recent Degrees

Ph.D. en Sistemas de Ingeniería Civil, Planificación de Transporte Urbano

Doctoral degree

Universidad Politecnica De Madrid

2011

España

M.Sc. en Ingeniería Civil, Transportes e Infraestructura Vial

Master degree

Universidad De Los Andes

2003

Colombia

Recent Projects

  • 2018
    • El sistema Transmilenio: costos de congestión e implicaciones de la política tarifaria

      Duration: 36 months

      PR.3.2017.4793

      Este proyecto busca estimar el impacto que el sistema TM, con su próxima incorporación, TMC, y sus cambios tarifarios, tendrían sobre los cambios de demanda. Adicionalmente, estos cambios tendrían un efecto sobre el bienestar de los usuarios. La forma propuesta con la que se contestará esta pregunta, está relacionada con la realización de modelos econométricos que permitan evaluar de una forma clara y concisa estos efectos. Esto se ha dividido en dos elementos principales: las reacciones de los usuarios a los cambios tarifarios (subidas, bajadas y tarifas diferenciales de acuerdo a la hora del día) y el efecto que la puesta en operación del TMC en Ciudad Bolívar tendrá sobre la población beneficiada. En particular interesa la información de TMC para tener mayor información sobre el impacto de costos no-monetarios (tiempos y comodidad) sobre el uso del sistema. Además de los informes anuales de avance técnico, se propone realizar como productos, al menos dos artículos científicos de mínimo categoría A y uno mínimo de categoría B. Adicionalmente, se propone presentar los avances y resultados de esta investigación en al menos un congreso internacional y uno nacional. Éste último estará supeditado a la realización de un congreso nacional que esté relacionado con el tema. En resumen, se proponen como mínimo dos productos científicos de alta calidad y una presentación a nivel internacional. De forma complementaria, los recursos solicitados irán exclusivamente a la financiación de un asistente graduado. Así, otro producto del proyecto será la tesis de maestría dicho asistente. Este asistente será necesario para el apoyo continuo de la investigación, particularmente en el tema de manejo y análisis de las bases de datos y el apoyo en la realización de los modelos. Como el presupuesto no es suficiente, esta propuesta está enmarcada dentro de otros proyectos del Grupo SUR orientados en los mismos temas. En caso que los fondos aportados no alcancen a cubrir el costo total del asistente, esas otras fuentes se usarán para completar el faltante.

  • 2017
    • Metronamica (SDP)

      Duration: 18 months

      PR.2.2017.4567

Courses

  • 2021
    • PROYECTO DE GRADO ING. CIVIL

      First period
      Bachelor Level

      ANAL. SISTEMAS DE TRANSPORTE

      First period
      Master Level
    • PROYECTO GRADO ING AMBIENTAL

      First period
      Bachelor Level

      TRANSPORTE URBANO SOSTENIBLE

      First period
      Bachelor Level
    • SISTEMAS DE TRANSPORTE

      First period
      Bachelor Level
  • 2020
    • PROYECTO DE GRADO ING. CIVIL

      First period
      Bachelor Level

      SISTEMAS DE TRANSPORTE

      First period
      Bachelor Level
    • TRANSP Y PLANIF DE CIUDADES

      First period
      Master Level

      TRANSPORTE URBANO SOSTENIBLE

      First period
      Bachelor Level
    • PROYECTO GRADO ING AMBIENTAL

      First period
      Bachelor Level

      SISTEMAS DE TRANSPORTE

      Second period
      Bachelor Level
    • TRANSPORTE URBANO SOSTENIBLE

      Second period
      Bachelor Level

      PROYECTO DE GRADO ING. CIVIL

      Second period
      Bachelor Level
    • PROYECTO GRADO ING AMBIENTAL

      Second period
      Bachelor Level

      ECONOMIA DEL TRANSPORTE

      Second period
      Master Level
  • 2019
    • SEMINARIO TRANSPORTES

      First period
      Master Level

      TRANSP Y PLANIF DE CIUDADES

      First period
      Master Level
    • SISTEMAS DE TRANSPORTE

      First period
      Bachelor Level

      TRANSPORTE URBANO SOSTENIBLE

      First period
      Bachelor Level
    • PROYECTO GRADO ING AMBIENTAL

      Second period
      Bachelor Level

      SISTEMAS DE TRANSPORTE

      Second period
      Bachelor Level
    • TRANSPORTE URBANO SOSTENIBLE

      Second period
      Bachelor Level

      PROYECTO DE GRADO ING. CIVIL

      Second period
      Bachelor Level
    • ECONOMIA DEL TRANSPORTE

      First period
      Master Level
  • 2018
    • SISTEMAS DE TRANSPORTE

      First period
      Bachelor Level

      TRANSPORTE Y PLANIFICACION DE

      Second period
      Master Level
    • SISTEMAS DE TRANSPORTE

      Second period
      Bachelor Level

      SEMINARIO TRANSPORTES

      Second period
      Master Level
    • TRANSPORTE URBANO SOSTENIBLE

      First period
      Bachelor Level

      TRANSPORTE URBANO SOSTENIBLE

      Second period
      Bachelor Level
  • 2017
    • TRANSPORTE URBANO SOSTENIBLE

      First period
      Bachelor Level

      TRANSPORTE URBANO SOSTENIBLE

      Second period
      Bachelor Level
    • SISTEMAS DE TRANSPORTE

      Second period
      Bachelor Level
  • 2016
    • SISTEMAS DE TRANSPORTE

      Second period
      Bachelor Level

      TRANSPORTE URBANO SOSTENIBLE

      Second period
      Bachelor Level
    • MAPAS:ESTRE. DRONES Y FACEBOOK

      Second period
      Bachelor Level
  • 2014
    • PLANEACIÓN DE TRANSPORTE

      First period
      Master Level

      SISTEMAS DE TRANSPORTE

      First period
      Bachelor Level
    • LAB SISTEMAS DE TRANSPORTE

      First period
      Bachelor Level
  • 2013
    • LAB SISTEMAS DE TRANSPORTE

      Second period
      Bachelor Level

      SISTEMAS DE TRANSPORTE

      Second period
      Bachelor Level

Products

Guzman Luis A.. (2021)
Density-oriented public transport corridors: Decoding their influence on BRT ridership at station-level and time-slot in Bogotá
Cities (ISSN 0264-2751)
Article
Guzman Luis A.. (2020)
A cellular automata-based land-use model as an integrated spatial decision support system for urban planning in developing cities: The case of the Bogotá region
Land Use Policy (ISSN 0264-8377)
Article
Guzman Luis A., Peña J. (2020)
Assessing the role of the built environment and sociodemographic characteristics on walking travel distances in Bogotá
Journal of Transport Geography (ISSN 0966-6923)
Article
Guzman Luis A.. (2020)
Confronting congestion in urban areas: Developing Sustainable Mobility Plans for public and private organizations in Bogotá
Transportation Research Part A: Policy and Practice (ISSN 0965-8564)
Article
Guzman Luis A.. (2020)
Cycling diversity, accessibility, and equality: An analysis of cycling commuting in Bogotá
Transportation Research Part D: Transport and Environment (ISSN 1361-9209)
Article
Huertas J, Palacio A, Botero M, Carvajal G, van Laake T, Higuera-mendieta D, Cabrales S, Guzman Luis A., Sarmiento OL, Medaglia A. (2020)
Level of traffic stress-based road classification: A data-driven approach for Bogotá, Colombia
Transportation Research Part D: Transport and Environment (ISSN 1361-9209)
Article
Guzman Luis A.. (2020)
Revisiting Accessibility in a Context of Sustainable Transport: Capabilities and Inequalities in Bogotá
Sustainability (ISSN 2071-1050)
Article
Guzman Luis A.. (2020)
The relationships between correct helmet use, enforcement presence, and mortality in a Latin-America city: The case study of Bogotá, Colombia
Traffic Injury Prevention (ISSN 1538-9588)
Article
Guzman Luis A.. (2020)
Transportation Planning and Development in Bogotá: Balancing the Urgent and the Strategic
The Routledge Handbook of Planning Megacities in the Global South (ISBN 9780367223724)
Inbook
Sarmiento OL, Higuera-mendieta D, Wilches-Mogollon MA, Guzman Luis A., Rodriguez D, Morales R, Mendez D, Bedoya C, Linares-Vásquez M, Arévalo M, Martínez E, Montes F, Meisel J, Useche A, Garcia E, Triana C, Medaglia A, Hessel P, Arellana J, Moncada C, King A, Diez-roux A. (2020)
Urban Transformations and Health: Methods for TrUST-a Natural Experiment Evaluating the Impacts of a Mass Transit Cable Car in Bogota, Colombia
Frontiers in Public Health (ISSN 2296-2565)
Article
Guzman Luis A.. (2020)
Urban transport planning and access inequalities: A tale of two Colombian cities
Research in Transportation Business & Management (ISSN 2210-5395)
Article
Sarmiento OL, Garcia J, Higuera-mendieta D, Useche A, Wilches-Mogollon MA, Montes F, Bonilla J, Morales R, Guzman Luis A.. (2019)
INNOVACIONES LATINOAMERICANAS PARA CIUDADES Y COMUNIDADES CADA VEZ MÁS SOSTENIBLES Y SALUDABLES
Documentos CODS ()
Case Study
Guzman Luis A.. (2019)
A integração do transporte público na acessibilidade de Bogotá
Other Publication
Guzman Luis A.. (2019)
A strategic and dynamic land-use transport interaction model for Bogotá and its region
Transportmetrica B: Transport Dynamics (ISSN 2168-0566)
Article
Guzman Luis A.. (2019)
Beyond travel to work: Non-work accessibility, capabilities and transport equity in Bogotá
15th World Conference on Transport Research
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2019)
Calibration of a simulation model of land-use dynamics and its transport implications. Case study: Bogotá and the region
15th World Conference on Transport Research
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2019)
La política de transporte urbano como herramienta para disminuir desigualdades sociales y mejorar la calidad de vida urbana en Latinoamérica
Other Publication
Guzman Luis A.. (2019)
Short run fare elasticities for Bogotá’s BRT system: ridership responses to fare increases
Transportation Journal (ISSN 0041-1612)
Article
Guzman Luis A.. (2019)
Socioeconomic strata as proxy variable for household income in transportation research. Evaluation for Bogotá, Medellín, Cali and Barranquilla
DYNA (ISSN 0012-7353)
Article
Guzman Luis A.. (2019)
What is the contribution of public transport to productive inclusion? Examining job informality in the Bogotá region
Transportation Research Board (TRB) 98th Annual Meeting
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2018)
Accessibility Changes: Analysis of the Integrated Public Transport System of Bogotá
Sustainability (ISSN 2071-1050)
Article
Guzman Luis A.. (2018)
Accessibility, affordability and equity: Assessing 'pro-poor' public transport subsidies in Bogotá
Transport Policy (ISSN 0967-070X)
Article
Guzman Luis A.. (2018)
Análisis estadístico de factores de riesgo en accidentalidad para motociclistas. Caso de estudio: Bogotá
XX Congreso Panamericano de Ingeniería de Tránsito, Transporte y Logística
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2018)
Calibración de un modelo de simulación de dinámicas de ocupación del suelo. Caso de estudio: Bogotá y la región
XX Congreso Panamericano de Ingeniería de Tránsito, Transporte y Logística
Inproceeding
Guzman Luis A., Perez P. (2018)
Comparación de costos y rendimientos en infraestructuras para ITS con implementación de arquitectura Lambda para analítica de transporte en tiempo real usando Software como Servicios en nubes públicas (Amazon Web Services, Microsoft Azure y Google Cloud)
XX Congreso Panamericano de Ingeniería de Tránsito, Transporte y Logística
Inproceeding
Guzman Luis A., Sarmiento OL. (2018)
Construcción de una línea base para evaluar los impactos del proyecto Transmicable en Bogotá
XX Congreso Panamericano de Ingeniería de Tránsito, Transporte y Logística
Inproceeding
Perez P, Castellanos Camilo, Castro H, Correal D, Guzman Luis A., Denneulin Y. (2018)
Cost Comparison of Lambda Architecture Implementations for Transportation Analytics using Public Cloud Software as a Service
13th International Conference on Software Technologies
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2018)
Desarrollo de una metodología para establecer los parámetros de relación entre la infraestructura del transporte y las dinámicas de ocupación del suelo en Bogotá y la región
XX Congreso Panamericano de Ingeniería de Tránsito, Transporte y Logística
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2018)
Distribución de la accesibilidad territorial del transporte en el área metropolitana de Bogotá
XX Congreso Panamericano de Ingeniería de Tránsito, Transporte y Logística
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2018)
Equity, Accessibility and transport aordability in Barranquilla and Soledad: current state and future perspectives around transport projects
XX Congreso Panamericano de Ingeniería de Tránsito, Transporte y Logística
Inproceeding
Guzman Luis A., Gómez S. (2018)
Fare Policies and Users Demand in the TRB system of Bogotá, Colombia
XX Congreso Panamericano de Ingeniería de Tránsito, Transporte y Logística
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2018)
Fare discrimination and daily demand distribution in the BRT system in Bogotá
Public Transport (ISSN 1866-749X)
Article
Perez P, Castellanos Camilo, Castro H, Guzman Luis A., Correal D, Denneulin Y. (2018)
SE-CLOUD 2018
Proceedings of the 13th International Conference on Software Technologies
Inproceeding
Gonzalez L, Guzman Luis A., Yamin L, Camacho R. (2018)
The Influence of Land Use Planning on Disaster Risk Due to Natural Hazards: Bogotá, Case of Study
FIG CONGRESS 2018
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2018)
Transport Equity in Bogotá: Nonmandatory Accessibility and Capabilities
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2018)
Understanding the Mobility Patterns of Millennials and Older Adults in Bogotá, Colombia
Inproceeding
Guzman Luis A., Bocarejo JP. (2017)
Access as a determinant variable in the residential location choice of low-income households in Bogotá
Transportation Research Procedia (ISSN 2352-1465)
Article
Guzman Luis A.. (2017)
Accessibility and Poverty: Assessing Public Transport Subsidies in Bogotá, Colombia
Transportation Research Board (TRB) 96th Annual Meeting
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2017)
Accessibility, Affordability, and Addressing Informal Services in Bus Reform
Transportation Research Record (ISSN 0361-1981)
Article
Guzman Luis A.. (2017)
Assessing equity in transport accessibility to work and study: The Bogotá region
Journal of Transport Geography (ISSN 0966-6923)
Article
Guzman Luis A., Bocarejo JP. (2017)
City profile: The Bogotá Metropolitan Area that never was
Cities (ISSN 0264-2751)
Article
Guzman Luis A.. (2017)
Linking a transport dynamic model with an emissions model to aid air pollution evaluations of transport policies in Latin America
Transportmetrica B: Transport Dynamics (ISSN 2168-0566)
Article
Guzman Luis A.. (2017)
Movilidad en Metrópolis Latinoamericanas. Estudios de casos de Bogotá, Buenos Aires, Lima, México y Sao Pulo - Propuestas Liberales
Other Publication
Guzman Luis A.. (2017)
Observatorio de Movilidad - Balance de Movilidad 2007-2016 Reporte Anual de Movilidad 2016
Other Publication
Guzman Luis A.. (2017)
Strategic Tour Generation Modeling within a Dynamic Land-Use and Transport Framework: A Case Study of Bogotá, Colombia
Transportation Research Procedia (ISSN 2352-1465)
Article
Guzman Luis A., Bocarejo JP. (2017)
Urban form and spatial urban equity in Bogotá, Colombia
Transportation Research Procedia (ISSN 2352-1465)
Article
Guzman Luis A.. (2016)
A methodology to calculate accessibility levels to assess mobility equity according to trip purpose and transport mode
XIX Congreso Panamericano de Ingeniería de Tránsito, Transporte y Logística
Inproceeding
Guzman Luis A., Bocarejo JP. (2016)
Access as a determinant variable in the residential location choice of low-income households in Bogotá
14th World Conference on Transport Research
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2016)
Optimization of transport measures to reduce GHG and pollutant emissions through a LUTI modeling approach
International Journal of Sustainable Transportation (ISSN 1556-8318)
Article
Guzman Luis A., Moncada C, Ochoa A. (2016)
The peak problem and fare reduction effect in the Transmilenio system in Bogota, Colombia
14th World Conference on Transport Research
Inproceeding
Guzman Luis A., Bocarejo JP. (2015)
Desarrollo de un modelo de evaluación estratégica de políticas de transporte y usos del suelo para ciudades en desarrollo
XI Congreso Colombiano de Ingeniería de Transporte
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2015)
Estimación de relaciones flujo-demora en flujo no-interrumpido, no-saturado y sobresaturado para Bogotá y su región
XI Congreso Colombiano de Ingeniería de Transporte
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2015)
Evaluation of synergies from transportation policy packages using a social welfare maximization approach: A case study for Madrid, Spain
Case Studies on Transport Policy (ISSN 2213-624X)
Article
Guzman Luis A.. (2015)
Metodología para calcular los niveles de accesibilidad para evaluar la equidad en movilidad de acuerdo el motivo de viaje y el modo de transporte
XI Congreso Colombiano de Ingeniería de Transporte
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2015)
The projection of travel demand: a dynamic model approach considering the feedback mechanisms of accessibility
Transportation Research Board (TRB) 94th Annual Meeting
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2015)
Un modelo estratégico de generación de viajes dentro de un entorno dinámico
XI Congreso Colombiano de Ingeniería de Transporte
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2015)
¿Spatial urban structure matters on equity? A case study in Bogota
Other Publication
Gomez M .Aplicación de un modelo Cellular Automata para modelar el crecimiento de una zona de Bogotá. (2014).
Aplicación de un modelo Cellular Automata para modelar el crecimiento de una zona de Bogotá
Thesis
Guzman Luis A.. (2014)
Exploring users inter-temporal preferences for measuring transport social equity effects
XVIII Congreso Panamericano de Ingeniería de Tránsito y Transporte
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2014)
Factors affecting future tour generation in Bogota: a dynamic model approach
XVIII Congreso Panamericano de Ingeniería de Tránsito y Transporte
Inproceeding
Ortiz D .Identificación de subcentros de empleo a través de la función cubic spline en la ciudad de Bogotá.. (2014).
Identificación de subcentros de empleo a través de la función cubic spline en la ciudad de Bogotá.
Thesis
Guzman Luis A.. (2014)
Optimal and long-term dynamic transport policy design. Searching for maximum social welfare through a pricing scheme
International Journal of Sustainable Transportation (ISSN 1556-8318)
Article
Guzman Luis A., Bocarejo JP. (2014)
To densify or to not densify? Mobility and urban life in a developing city
XVIII Congreso Panamericano de Ingeniería de Tránsito y Transporte
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2013)
Análisis económico y optimización de políticas de transporte
Book
Guzman Luis A.. (2013)
Congestion pricing and inter-temporal preferences rate integration in social welfare function
Transportation Research Record (ISSN 0361-1981)
Article
Guzman Luis A.. (2013)
Evaluation of synergies from transport policy packages: Maximization of social welfare using a long-term Land-Use and Transport Interaction model
XIII World Conference on Transport Research
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2013)
Linking a land-use and transport interaction model with traffic emissions: transport’s contribution to air pollution and climate change in Bogota
XIII World Conference on Transport Research
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2012)
Integración de estrategias de transporte urbanas: evidencia de sinergias en Madrid.
X Congreso de Ingeniería de Transporte
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2012)
Transport policy long-term optimization on car emissions using a system dynamic approach
Transportation Research Board (TRB) 91th Annual Meeting
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2012)
Value capture strategy for construction financing of first Metro line in Bogotá: tools and potential
International Federation of Surveyors
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2011)
Dynamic Long-Term Optimization Procedure for Pricing Transport Policies Based on Social Welfare Assessment
Transportation Research Board (TRB) 90th Annual Meeting
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2010)
Los Costes de la Congestión Urbana. Estimación de Cambios en el Bienestar Derivados de la Implementación de un Cobro por Congestión
IX Congreso de Ingeniería de Transporte
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2009)
Concentración urbana: hacia una nueva cultura de la movilidad
Carreteras (ISSN 0212-6389)
Article
Guzman Luis A.. (2009)
Fuel tax levels necessary to achieve the agreed reduction targets of CO2 emissions. The case of Madrid
Highway and Urban Environment (ISBN 978-90-481-3042-9)
Inbook
Guzman Luis A.. (2008)
Análisis de Impactos en la Tarifa de Cobro por Congestión en Madrid Utilizando la Dinámica de Sistemas
XV Congreso Panamericano de Ingeniería de Tránsito y Transporte
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2008)
Análisis de las Tasas Sobre Emisiones de CO2 en el Sector del Transporte Como Medida de Alcanzar Escenarios Sostenibles
VIII Congreso de Ingeniería del Transporte
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2008)
Dispersión Urbana. Estudio de la Comunidad de Madrid por Corredores y su Dependencia del Centro
VIII Congreso de Ingeniería del Transporte
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2008)
Impacts of Fuel Consumption Taxes on Mobility Patterns and CO2 Emissions Using a System Dynamic Approach
AATT 2008: 10th International Conference on Applications of Advanced Technologies in Transportation
Inproceeding
Guzman Luis A.. (2007)
La financiación vía bonos en Colombia: El caso de la autopista Bogotá – Girardot
Revista de Obras Públicas (ISSN 0034-8619)
Article

Degrees

  • Ph.D. en Sistemas de Ingeniería Civil, Planificación de Transporte Urbano

    Doctoral degree

    Universidad Politecnica De Madrid

    2011

    España

    M.Sc. en Ingeniería Civil, Transportes e Infraestructura Vial

    Master degree

    Universidad De Los Andes

    2003

    Colombia

  • Ingeniero Civil

    Bachelor degree

    Universidad De Los Andes

    2000

    Colombia

Projects

  • 2018
    • El sistema Transmilenio: costos de congestión e implicaciones de la política tarifaria

      Duration: 36 months

      PR.3.2017.4793

      Este proyecto busca estimar el impacto que el sistema TM, con su próxima incorporación, TMC, y sus cambios tarifarios, tendrían sobre los cambios de demanda. Adicionalmente, estos cambios tendrían un efecto sobre el bienestar de los usuarios. La forma propuesta con la que se contestará esta pregunta, está relacionada con la realización de modelos econométricos que permitan evaluar de una forma clara y concisa estos efectos. Esto se ha dividido en dos elementos principales: las reacciones de los usuarios a los cambios tarifarios (subidas, bajadas y tarifas diferenciales de acuerdo a la hora del día) y el efecto que la puesta en operación del TMC en Ciudad Bolívar tendrá sobre la población beneficiada. En particular interesa la información de TMC para tener mayor información sobre el impacto de costos no-monetarios (tiempos y comodidad) sobre el uso del sistema. Además de los informes anuales de avance técnico, se propone realizar como productos, al menos dos artículos científicos de mínimo categoría A y uno mínimo de categoría B. Adicionalmente, se propone presentar los avances y resultados de esta investigación en al menos un congreso internacional y uno nacional. Éste último estará supeditado a la realización de un congreso nacional que esté relacionado con el tema. En resumen, se proponen como mínimo dos productos científicos de alta calidad y una presentación a nivel internacional. De forma complementaria, los recursos solicitados irán exclusivamente a la financiación de un asistente graduado. Así, otro producto del proyecto será la tesis de maestría dicho asistente. Este asistente será necesario para el apoyo continuo de la investigación, particularmente en el tema de manejo y análisis de las bases de datos y el apoyo en la realización de los modelos. Como el presupuesto no es suficiente, esta propuesta está enmarcada dentro de otros proyectos del Grupo SUR orientados en los mismos temas. En caso que los fondos aportados no alcancen a cubrir el costo total del asistente, esas otras fuentes se usarán para completar el faltante.

  • 2017
    • Metronamica (SDP)

      Duration: 18 months

      PR.2.2017.4567

      Observatorio de movilidad 2016

      Duration: 9 months

      PR.2.2017.4549

  • 2015
    • Blomberg Road Safety Program 2015-2017

      Duration: 37 months

      PR.2.2015.4550